ectagon - Bokföring & Redovisning
Navigera Välkommen till ectagon  
 Startsidan

 Tjänster
 - Hyr en redovisningskonsult
 - Välj Mamut! Bäst i test!

Nyheter
 - Läs ekonominyheterna!
 - Från Skattemyndigheten
 -
Ekonomifakta, Lag och Rätt

  Böcker 
 - Lär dig Marknadsföring!
 - Allt om Ledarskap!
 - Konsten att sälja!
 - Starta eget företag!
 - Hundra sidors böcker

  Användbara länkar
 - Gå till Banken!
 - Företagsrelaterat
 - Spara i aktier och fonder!
 - Rätt försäkring?
 -
Valutakurser
 - Boka resan här!
 - Ny dator?
 - Rätt Teleabonnemang?
 - Allt för kontoret
 - Övrigt
 - Länk partner ?

 Om oss

 Kontakta oss
 

 

 

 

 

Så här går det till:

Vi skickar alla böcker med en faktura i. Det betyder att du inte behöver stå på posten och krångla med postförskott.

Beställ genom att skicka namn adress och telefon via  e-mail info@ectagon.se

Det går också bra att ringa och beställa på telefon eller SMS till 0704-820381 (dygnet runt) eller faxa på 031-995234

Du har alltid 30 dagars returrätt. Moms (6% på böcker och 25% på CD'n och frakt 39 kr) tillkommer på priset.

 

Lär dig och hela din personal att sälja effektivare per telefon

Det finns ingen billigare säljmetod än att ringa. Så släpp motståndet, glöm fördomarna och tryck ner gasen med den här boken som visar hur du gör det bekvämt att sälja per telefon.
Samtal efter samtal efter samtal.








Det här är en del av vad du får lära dig:

Du som säljare
Hur du kan formtoppa mentalt inför varje samtal
Hur du återhämtar och återladdar dig kontinuerligt i varje säljsamtal
Hur du avslutar varje samtal med att plantera ett växandefrö hos kunden
Hur du gör ett bra första intryck

Samtalet
Hur du skapar ett gott intryck första sekunderna
Hur du omvandlar oförskämda kunder till lojala kunder
Hur du kan bli mer inflytelserik genom att pausa medvetet på rätta ställena
Hur du kan förhandla dig till längre samtalstider med kunderna
Varför ett motiverat nej accepteras bättre av kunden
  
Pris 296:-       122 sidor
 

Säljsamtalets psykologi
Varför det är viktigt att för telefonsäljare att förstå och tolka attityder?
Hur du på ett tryggt sätt kontrollerar att personen som du säljer till har rätt att köpa?
De fem frågorna som du måste besvara innan något kan hända överhuvudtaget
Hur du skapar ett positivt första intryck
Hur du väljer orden som fungerar som dörröppnare
Hur du undviker de två värsta kommunikationsbromsarna som effektivt skrämmer bort kunder

Teknik
Hur du snabbt sorterar bort olönsamma kunder
Varför frågor är säljarens bästa vänner
Hur du väljer ord som skapar samhörighet med kunden
Varför du ska blanda öppna och slutna frågor
Hur du praktiskt tar fram kundernas köpplaner

Hantering av kunder
Varför kundens kommentarer i kartläggningen är viktig
Hur du kan spara säljtid och självkänsla genom att vara noggrann i prospekteringen
Hur du översätter din produkts egenskaper till fördelar för kunderna
Hur du använder säljformuleringar som alltid fungerar

Kunderna
Fyra kundtyper som du snabbt kan känna igen och anpassa dig till
Varför anpassning och spegling ger bättre kommunikation med kunderna
Hur du finner rätt kanal att kommunicera på med dina kundtyper
Hur du bemöter arga kunder
Vad du kan göra och vad du absolut inte ska göra när du får en arg kund i telefon
Hur du ser till att din kund blir nöjd istället för att vinna varje ordväxling
Hur du får reda på vad som ligger bakom kundens invändning

Och mycket mer…


Boken är skriven av Uno Lingmark, civilekonomen som varit verksam inom telefonförsäljning sedan 1968 och har sedan dess givit ut ett flertal böcker inom telemarketing och telefonförsäljning parallellt med konsultverksamhet inom området. Författaren, som trivs bäst i ledig klädsel och headset, tog initiativet till Sveriges första telemarketingseminarium som genomfördes i Stockholm 1984. Sedan dess har författaren utvecklat telefonverksamheten i några av Sveriges största såväl som minsta företag och samtidigt anlitats som en aktiv säljutvecklare och telefonsäljare.

 

Beställ genom att skicka ett mail till info@ectagon.se

ectagon
Sockengränsvägen 12
SE - 437 41 Lindome
Tel: 031-995234
Fax: 031-995234
E-post:
info@ectagon.se