ectagon - Bokföring & Redovisning
Navigera Välkommen till ectagon  
 Startsidan

 Tjänster
 - Hyr en redovisningskonsult
 - Välj Mamut! Bäst i test!

Nyheter
 - Läs ekonominyheterna!
 - Från Skattemyndigheten
 -
Ekonomifakta, Lag och Rätt

  Böcker 
 - Lär dig Marknadsföring!
 - Allt om Ledarskap!
 - Konsten att sälja!
 - Starta eget företag!
 - Hundra sidors böcker

  Användbara länkar
 - Gå till Banken!
 - Företagsrelaterat
 - Spara i aktier och fonder!
 - Rätt försäkring?
 -
Valutakurser
 - Konferans dax?
 - Ny dator?
 - Rätt Teleabonnemang?
 - Allt för kontoret
 - Övrigt
 - Länk partner ?

 Om oss

 Kontakta oss
 

 

 

Så här går det till:

Vi skickar alla böcker med en faktura i. Det betyder att du inte behöver stå på posten och krångla med postförskott.

Beställ genom att skicka namn adress och telefon via  e-mail info@ectagon.se

Det går också bra att ringa och beställa på telefon eller SMS till 0704-820381 (dygnet runt) eller faxa på 031-995234

Du har alltid 30 dagars returrätt. Moms (6% på böcker och 25% på CD'n och frakt 39 kr) tillkommer på priset.

 

 
REKLAMBIBELN


Pris 296:-     320 sidor
 
 

 
Här finns den ammunition du behöver - samlad på ett ställe.

Reklambibeln innehåller 1001 sanningar och skrönor från pionjärer som Aristoteles, Bill Bernbach och David Ogilvy till evangelister som Leon Nordin och Ingvar Kamprad och nutida missionärer som Ingebrigt Steen Jensen, SO Bodenfors och Anna Qvennerstedt. Alla med det gemensamt att de tycker kommunikation är viktigt.

Här avslöjar våra mest kända byråledare, reklamstrateger och kreatörer hur de tänker och arbetar. Här finns nedtecknat och uppsnappat om kreativitet och påhittighet, att bygga varumärken, driva företag och - allt det där du inte får lära dig på Handelshögskolan.

Det gör Reklambibeln till en användbar uppslagsbok OCH en modern historiebok OCH en arbetsbesparande knyckebok OCH en upplyftande inspirationsbok OCH en perfekt presentbok till både kunder och medarbetare.

Bland kapitelrubrikerna i del 1:

Rötter och vingar.
   Om reklamen i ett historiskt perspektiv.

I´ve got a great gimmick: Let´s tell the truth.
   Om lögn och sanning i reklamen.

I begynnelsen var Volkswagen.
   Om Doyle Dane Bernbach och den kreativa revolutionen.

The british are coming!
   Om hur den kreativa revolutionen spred sig.

Definitiva definitioner.

Leonismer och ofanismer.

Idéer, fantasi, påhittighet, kreativitet och kreatörer.

Hur du själv värper dina guldägg.

Sex, spex och naket.
   Om sex och humor i reklamen eller - brist på.

Från brandtal till branding.
   Om att byggga varumärken och varför vi går till jobbet.

Är mindre mer?
   Om att skriva kort, helst inte alls.



Citaten är samlade och sorterade av Christer Wiklander och Jack Hansen.
Christer har varit kompanjon och kollega med reklamlegender som Leon Nordin och Jan Cederquist och jobbar sedan 1998 som svensk copywriter för Londonbyrån Bartle, Bogle, Hegarty. Jack driver Text.nu och skriver bl a för BBDO-byrån Otto Stockholm. Han är utbildad journalist och lärare och kommer i höst med en bok om hur företagare kan bli bättre på att skriva reklamtexter - själva. Tillsammans har Christer och Jack hållit en serie uppmärksammade Mästarmöten med tolv av Sveriges främsta reklammakare genom tiderna

Så här tycker några läsare om Reklambibeln:




"I tio år har branschen sagt att ´Vem behöver en copywriter som kan skriva som Oscar Wilde nu när alla kan rappa?´ Reklambibeln ger en välbehövlig påminnelse om den sprängkraft som finns i orden, när de används rätt."
Hasse Rudberg, art director

"Reklambibeln gör historien levande på ett inspirerande sätt. Svensk reklamhistoria är rik och klok. Boken kan tjäna som inspiration till dem som själva vill skapa sin historia. Tack ni som skapat historien och ni som förevigar den i bokform."
Stefan Engeseth, Detective Marketing

"Jag var igår på posten och hämtade mitt ex av Reklambibeln. Det förstörde hela min kväll, Jag var egentligen tvungen att jobba, men blev fast i alla roliga och lärorika citat.a Så det som skulle varit kvällsarbete blev nu nattarbete."
Per Hyberg, copywriter, Stockholm

"Det bästa med Reklambibeln är att den så tydligt visar att ingenting är nytt under solen. Bokens första citat är detta: "Jag förvånas alltid över att se hur många produkter det finns på marknaden som jag inte behöver." Vem sa det? Jo, Sokrates 390 f. Kr."
Signaturen Sus i Resumé-spalten Men Hallå, december 2004

"Köp den, men läs den inte! Nu har jag läst alla citat i Reklambibeln och en sak är säker: Ni andra ska låta bli att köpa den. Jag vill ha de här citaten för mig själv. Mina föreläsningsöppningar, PowerPointprezzar och införsäljningsfraser kommer aldrig att vara lika dåliga som förut. Eller som Homer Simpson säger: Yoohoo!!!"
Stefan Lind i Resumé-spalten Men Hallå, december 2004

"Härlig bok! Den kan man bläddra och läsa i hur mycket som helst!"
Annika Olsson, copywriter, Preera, Göteborg

"Jag har ömsom hummat igenkännande, imponerats och skrattat mig fördärvat. Framförallt har jag fått en hel del nya idéer. Reklambibeln är ett måste för varje marknadsförare och copywriter."
Anita Björkman, copywriter, Stockholm

 

 

Beställ genom att skicka ett mail till info@ectagon.se

  
ectagon
Sockengränsvägen 12
SE - 437 41 Lindome
Tel: 031-995234
Fax: 031-995234
E-post:
info@ectagon.se